Friday, October 15, 2010

**::Apa itu SEO::**

Salam
Bertemu lagi kita di dalam perbincangan terbaru iaitu "APA ITU SEO"? mula-mula saya dengar ayat ni dari pensyarah saya, saya kata dalam hati " apa benda la SEO nie..hehehe". tanpa melengahkan masa, saya terus cari makna SEO ini dalam internet.

Apa yang saya faham "SEO" adalah singkatan untuk Search Engine Optimization. SEO adalah proses meningkatkan kelihatan laman web di mesin carian (search engine) melalui hasil pencarian tak-berbayar ( un-paid search result).Memudahkan pengguna mencari sesuatu perkara dengan cepat.

SEO adalah sejenis perkhidmatan yang boleh membantu pengguna sekiranya pengguna ingin mempromosikan syarikat, menjual produk, menyediakan perkhidmatan melalui internet. Sebagai pengguna kita perlu memilih SEO yang betul-betul boleh membantu kita.

No comments:

Post a Comment